- Podpora
- Bezpečnost
- Jak chránit platební kartu
Jak chránit platební kartu
Skimming znamená nelegální kopírování magnetického proužku na platební kartě. Se získanými daty lze pak vyrobit padělky karty. Pokud se útočníkovi podaří odečíst i zadávaný PIN, má všechno potřebné k tomu, aby mohl kartu zneužít.
Jak to vypadá?
Pachatel nainstaluje do vkládacího otvoru na bankomatu čtecí zařízení. Pokud kartu vložíte, data z magnetického proužku jsou uložena. To však pachateli nestačí, potřebuje ještě vědět vaše heslo. K tomu většinou používá kameru, která je nastavena tak, aby zabírala plochu klávesnice. Ještě rafinovanějším způsobem je falešná klávesnice, která PIN zaznamená.
Co dělat
Vždy dodržujte jednoduché pravidlo – zakryjte rukou klávesnici, když zadáváte PIN. Před většinou útoků vás to spolehlivě ochrání.
Kartu v tomto případě vezme do ruky obsluha a ta ji okopíruje v ruční čtečce, případně je karta okopírována v upraveném terminálu.
Co dělat
Nespouštějte svoji kartu z očí, nedovolte obsluze s vaší kartou kamkoli odejít, chraňte svůj PIN zakrýváním klávesnice.
V tomto případě pachatelé používají velice jednoduchý trik. Přes výdejní otvor, odkud jsou vydávány peníze, nainstalují lištu s oboustrannou lepicí páskou. Lišta pochopitelně vypadá jako součást bankomatu.
Při výběru hotovosti pak čekáte na hotovost, ale bankovky se neobjeví, i když bankomat hlásí, že hotovost byla vydána. Zřejmě to po chvíli vzdáte a odejdete. V té chvíli se objeví pachatel, který lištu odmontuje a s ní si odnáší i vaši hotovost.
Co dělat
Řiďte se pouze pokyny zobrazenými na obrazovce bankomatu. Pokud jste vyzváni k odebrání hotovosti, ale žádná nevyjela, důkladně zkontrolujte výdejní prostor.
V případě problémů okamžitě kontaktujte Klientskou linku KB +420 955 512 230.
Útočník v tomto případě nainstaluje do vstupu pro karty speciální blokovací zařízení, takže se karta v otvoru jednoduše zasekne. Útočník sleduje celou situaci, a když vidí, že panikaříte, rychle přiběhne a nabídne pomoc. Zmanipuluje vás k tomu, abyste PIN ještě jednou zadali. Karta se pochopitelně neobjeví a vy odejdete hledat pomoc. Útočník pak vyjme kartu i zařízení a odchází s vaší kartou a PIN, které si zapamatoval.
Co dělat
Řiďte se pouze pokyny zobrazenými na obrazovce bankomatu. Pokud Vám bankomat kartu nevrátí, okamžitě kontaktujte Klientskou linku KB +420 955 512 230.
Je-li to možné, od bankomatu neodcházejte.