Desatero bezpečnosti

10 opatření a zásad, kterými je třeba se řídit, abyste byli na internetu dostatečně chráněni

Navštěvujte pouze známé stránky a stahujte jen to, co znáte

Navštěvujte pouze známé stránky a stahujte jen to, co znáte

Vždy, když se dostanete na nějakou stránku, ověřte si, že sedí její doména s obsahem. Nestahujte a nespouštějte soubory s neznámým obsahem. Do chytrého telefonu stahujte pouze aplikace z oficiálních zdrojů (Google Play, App Store, AppGallery, Windows Phone Store).

Používejte bezpečná hesla a důsledně chraňte svůj PIN

Používejte bezpečná hesla a důsledně chraňte svůj PIN

Zvolte si kombinaci velkých a malých písmen, číslic a speciálních znaků (tečka, vykřičník, otazník). Bezpečné heslo má mít nejméně 8 znaků. PIN si nepište na papírky, ani do mobilu.

Neotvírejte e-maily od neznámých adresátů nebo zprávy s podezřelým názvem, ověřte si, že vám volá někdo z KB a ne nějaký útočník

Neotvírejte e-maily od neznámých adresátů nebo zprávy s podezřelým názvem, ověřte si, že vám volá někdo z KB a ne nějaký útočník

Ověřit pravost e-mailu odesílaného z KB si můžete v Pravidlech pro odesílání elektronické komunikace. Pokud vám někdo jménem KB zavolá a jste držitelem KB Klíče, požádejte volajícího, ať vám prostřednictvím vašeho KB Klíče potvrdí svou identitu a příslušnost ke KB, ať máte jistotu, že nemluvíte s útočníkem.

Nezadávejte nikam citlivé údaje jen proto, že vám někdo napsal e-mail nebo zatelefonoval

Nezadávejte nikam citlivé údaje jen proto, že vám někdo napsal e-mail nebo zatelefonoval

Nikdy nepodlehněte žádným argumentům. Banka, policie ani nejbližší rodinní příslušníci nemají právo tyto údaje znát.

Pro přihlašování do přímého bankovnictví používejte pouze svůj počítač nebo mobil

Pro přihlašování do přímého bankovnictví používejte pouze svůj počítač nebo mobil

Používejte pouze vlastní otisky prstů nebo snímek obličeje. Z bankovních aplikací se potom nezapomeňte odhlásit. Do našeho internetového bankovnictví se přihlašujte pouze přes internetovou adresu www.login.kb.cz. V případě vyhledání adresy přes internetový vyhledávač bývají tyto stránky často podvržené.

Chraňte své přihlašovací údaje

Chraňte své přihlašovací údaje

Nikomu nesdělujte svůj PIN nebo heslo. Pokud vám přijde do KB Klíče požadavek na přihlášení nebo transakci, který jste nezadali, zamítněte ho a okamžitě kontaktujte banku. Chraňte svůj telefon s KB Klíčem, případně certifikát (na čipové kartě / v souboru).

Sledujte historii svého přihlašování do přímého bankovnictví

Sledujte historii svého přihlašování do přímého bankovnictví

Nastavte si zasílání zpráv, které vás budou informovat o veškerých platbách provedených z vašeho účtu nebo prostřednictvím platební karty. Vše snadno zvládnete v internetovém bankovnictví MojeBanka, MojeBanka Business, Profibanka,  Mobilní banka či KB+ nebo na pobočce.


Používejte programy, které ochrání počítač

Používejte programy, které ochrání počítač

Hlavně antivirové programy. Včas vás upozorní na podvržené stránky (phishing) a ochrání vaše hesla před zneužitím.

Pravidelně aktualizujte operační systém, prohlížeč a veškeré programy

Pravidelně aktualizujte operační systém, prohlížeč a veškeré programy

Používejte pouze legálně pořízené programy a systémy.

Chraňte kartu a její bezpečnostní prvky

Chraňte kartu a její bezpečnostní prvky

  • nikomu nesdělujte nebo nepředávejte PIN ke kartě, pro internetovou platbu ani není potřeba
  • při zadávání PIN zakrývejte volnou rukou klávesnici
  • karta je nepřenosná a je určena pouze pro držitele, jemuž byla poskytnuta
  • vaši kartu nikomu nepůjčujte a neposílejte její digitální kopie
  • při placení kartou na internetu nakupujte výhradně u důvěryhodných obchodníků používající 3D Secure
  • v aplikaci KB Klíč a KB+ potvrzujte pouze takové transakce o kterých víte a nebyli jste k nim přemluveni
  • nikomu nesdělujte své bezpečnostní heslo a nepředávejte jednorázový 6 místný kód pro platby na internetu, pokud jej využíváte
  • nikomu nesdělujte a nepředávejte platnost a kontrolní kód karty
  • pokud si kartu digitalizujete do Apple Pay, Google pay nebo jiných poskytovatelů, nikomu nesdělujte jednorázové heslo určené pro aktivaci digitalizované karty a kód určený pro uzamčení Vašeho telefonu
  • pravidelně si kontrolujte, zda nedošlo ke ztrátě, odcizení, zneužití nebo neautorizovanému použití vaší karty
  • pokud máte podezření, že jste nechtěně vyplnili / vyzradili své citlivé údaje jako například číslo karty a CVV kód platební karty (3 čísla na zadní straně karty), nebo máte podezření, že vám byla karta zneužita, neváhejte neprodleně kontaktovat naši nonstop Podporu karet KB na tel. +420 955 512 230 

V případě problémů či podezření na zneužití vašeho internetového bankovnictví zavolejte ihned na Klientskou linku +420 955 551 552. Pro karty je samostatná linka uvedená v článku 10.