Ověření volajícího bankéře

Poznejte bezpečně, s kým mluvíte

Jak bezpečně rozeznat pravého zaměstnance Komerční banky

Klademe velký důraz na bezpečnost vašich peněz, proto nepřetržitě chráníme a monitorujeme veškeré finanční toky.

Je důležité, abyste byli obezřetní i vy – v dnešní době jsou podvodné telefonáty, tzv. vishing, stále častější hrozbou. Útočníci se mohou vydávat za zaměstnance banky s cílem získat citlivé údaje klientů, ideálně přístupy k bankovním účtům a celá čísla karet včetně CVV kódu.

Existuje několik způsobů, jak rozeznat podvodný telefonát a jak si ověřit totožnost volajícího bankéře.

Jak rozeznat podvodný telefonát

Žádný pracovník banky po vás nikdy nebude po telefonu chtít:

  • Sdělovat citlivé údaje, jako je číslo karty, PIN, přihlašovací údaje, autorizační SMS, celé číslo vaší karty apod. 
  • Instalovat programy do vašeho počítače.
  • Vybírat hotovost z vašeho účtu a vkládat ji do Bitcoinmatu.
  • Přeposílat vaše peníze na jiný „bezpečný účet“.
  • Vyvíjet nátlak, abyste reagovali okamžitě.
Jak se bránit vishingu

Jak se bránit vishingu

Více informací

Jak si ověřit skutečného bankéře

1. Požádejte volajícího v průběhu hovoru, aby se vám ověřil

  • Pokud se jedná o pravého bankéře, zobrazí se vám v aplikaci KB+ nebo v KB Klíči jeho jméno a komunikační kód, který znáte v tento moment pouze vy dva.
  • Tyto údaje vám pravý bankéř řekne do telefonu.
  • Pokud údaje souhlasí, mluvíte s pravým bankéřem.

Pokud volajícího požádáte o ověření a v aplikaci se vám nic nezobrazí, můžete si být jistí, že mluvíte s podvodníkem.

2. Další možnosti ověření

  • Kontaktování banky pokud máte jakékoli pochybnosti, doporučujeme zavěsit a zavolat na Klientskou linku KB na čísle 800 521 521. Nevolejte zpět na číslo, které máte v přijatých hovorech, ani kdyby vypadalo stejně jako číslo naší Klientské linky. Naši pracovníci vám z něj nikdy nevolají.
  • Ověření u osobního bankéře – pokud znáte svého osobního bankéře, můžete ho kontaktovat prostřednictvím oficiálních kanálů a ověřit si, zda vám skutečně volal.

Jak postupovat v případě podezření na podvod

Pokud se domníváte, že jste se stali terčem podvodu:

Ukončete hovor

Ukončete hovor

Okamžitě ukončete hovor
a neposkytujte žádné osobní údaje.
Kontaktujte nás

Kontaktujte nás

Zvolejte nám na 800 521 521 nebo napište na mojebanka@kb.cz.
Nahlaste incident

Nahlaste incident

Pokud došlo k pokusu o podvod,
nahlaste ho na policii.

Neustále pracujeme na posilování bezpečnostních opatření a vzdělávání našich klientů v oblasti kybernetické bezpečnosti. Dodržováním výše uvedených postupů můžete snížit riziko podvodného jednání a chránit své peníze.

Mohlo by vás zajímat