Můžu získat potvrzení o platbě i pro platby bez papíru?

Potvrzení provedení platby můžete potřebovat z různých důvodů, ať už pro vaši kontrolu, nebo protože ho požadují úřady, např. ČSSZ, cizinecká policie, různé splátkové společnosti apod.

U papírově zadávaných plateb jste potvrzení obvykle dostali na pobočce. Ani u online zadávaných plateb o tuto možnost nepřijdete. Při zadání platby přes mobilní nebo internetové bankovnictví si můžete nastavit zasílání potvrzení (notifikací) o provedené i neprovedené platbě nebo si potvrzení o provedené platbě můžete stáhnout v detailu konkrétní platby v internetovém nebo mobilním bankovnictví

U notifikací si můžete zvolit, o kterých platbách si přejete být informováni nebo pro ně potřebujete z nějakého důvodu potvrzení. Nastavit si můžete notifikaci o: 

  • všech platbách (odchozích i příchozích),
  • pouze o platbách nad určitou částku,
  • platbách odeslaných na / přijatých z konkrétního čísla účtu.


Notifikace o provedených a neprovedených platbách si můžete nastavit v internetovém bankovnictví pro zasílání e-mailem nebo SMS buď plošně pro všechny případy, nebo při zadávání každé jednotlivé platby.

Zasílání notifikací můžete nastavit na kteroukoli e-mailovou adresu anebo telefonní číslo (SMS). Notifikace můžete mít například nastavené pro sebe a při zadávání platby necháte zaslat notifikaci o jejím provedení příjemci platby.

Takto nastavené notifikace se vztahují i na platby zadané přes mobilní bankovnictví. V mobilním bankovnictví si můžete také nastavit push notifikace na váš chytrý mobil. 

Podívejte se na návod jak nastavit notifikace >>