Podporujeme zaměstnance v různých životních situacích a sdílíme společné hodnoty
Strategickou vizí KB v oblasti lidských zdrojů je vytvářet se zaměstnanci dlouhodobá partnerství. Předpokladem je profesionální vztah založený na důvěře, respektu, vzájemné komunikaci a dodržování rovných příležitostí. Současně vytváříme inspirativní a podporující prostředí, kde lidé chtějí pracovat, být úspěšní a spokojení a mají chuť učit se novým věcem.
Vzájemná spolupráce mezi zaměstnanci se opírá o čtyři základní hodnoty, kterými jsou týmový duch, inovace, zaujetí a odpovědnost. Společně tvoří základ firemní kultury, na níž stavíme svou budoucnost. Tyto hodnoty jsou také nedílnou součástí našeho poslání, které vyjadřuje smysl naší existence a to, jak chceme být na trhu vnímáni.
Rovné příležitosti a diverzita
Při výběru zaměstnanců uplatňujeme nediskriminační princip. Je pro nás rozhodující, aby očekávání od pracovní pozice a náplň práce byly v souladu se znalostmi, kompetencemi a očekáváními každého jednotlivého uchazeče o práci.
Podporujeme diverzitu v týmech, protože rozdílnost zaměstnanců vnímáme jako významnou pozitivní hodnotu a silnou stránku každého jednotlivce. V našich řadách působí odborníci z různých oblastí, zahraniční kolegové ze zemí Skupiny SG, studenti, kteří v KB získávají své první pracovní zkušenosti, i ti, kdo zde jako spokojení a zkušení zaměstnanci působí již řadu let. Různorodost našich týmů přináší vzájemné obohacení, ale i kvalitnější společný výsledek.
Genderová diverzita – základem naší snahy o vyrovnanější zastoupení mužů a žen ve vedoucích pozicích je osvěta a edukace zaměstnanců. Podporujeme rozvoj zaměstnankyň sdílením pozitivních příkladů a zkušeností formou mentoringu a networkingu. Zastáváme princip „za stejnou práci a za stejný výkon stejná odměna“, proto jsme se zavázali snížit stávající gender pay gap ve výši 4,2 % na nulovou hodnotu v roce 2025.
Za významný posun v oblasti genderové diverzity považujeme jmenování Jitky Haubové jako historicky první ženy do představenstva KB v roce 2020.
V září 2020 jsme se stali signatářem Evropské Charty diverzity, silného uskupení firem, se kterými společně aktivně otevíráme a přispíváme k řešení celospolečenských témat v oblasti diverzity, inkluze, flexibility a solidarity.
Zaměstnanci na mateřské a rodičovské dovolené – v průběhu mateřské a rodičovské dovolené udržujeme s kolegyněmi/kolegy pravidelný kontakt a v případě oboustranného zájmu a potřeby s nimi aktivně spolupracujeme. Mezi naše důležité cíle řadíme usnadnění návratu zaměstnanců po MD/RD do pracovního života – nabízíme finanční příspěvky, kratší pracovní úvazky, práci z domova a flexibilní pracovní dobu.
Zaměstnanci odcházející do důchodu – jejich dlouholetých znalostí a zkušeností si velmi vážíme a v případě potřeby se na tyto zaměstnance obracíme a i nadále s nimi v různých oblastech spolupracujeme.
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením je pro nás samozřejmostí. Máme více než 147 kolegů/kolegyň se zdravotním postižením či znevýhodněním. Snažíme se jim maximálně vyjít vstříc úpravou pracovního prostředí nebo pracovní doby a výhodnějšími zaměstnaneckými benefity. Zaměstnávání hendikepovaných podporujeme též odebíráním výrobků a služeb od sociálních podniků a chráněných dílen.
Podpora zdraví a podpora v tíživých životních situacích
Péči o zdraví našich zaměstnanců se věnujeme dlouhodobě a systematicky. Vzhledem k aktuální celosvětové epidemické situaci velkou část aktivit nabízíme také v online podobě.
V budově centrály v pražských Stodůlkách je zaměstnancům k dispozici tělocvična, kde probíhají skupinové lekce jógy a TRX. V rámci programu Mojevitalita.cz, jenž podporuje zdravý životní styl, jsou k dispozici e-learningové kurzy věnující se tématům smart office, home office nebo koronavirová situace. Celoročně probíhají online odborné workshopy a webináře věnované zdravé stravě a mindfulness. Formou příspěvku prostřednictvím benefitního systému pravidelně podporujeme sportovní aktivity našich zaměstnanců anebo nákup produktů pro zdravý životní styl. Rovněž nabízíme Poradenský program, který pomáhá zaměstnancům v oblasti psychologického, právního a také COVID poradenství.
Dlouhodobě vycházíme vstříc zaměstnancům, kteří se ocitnou v těžké životní situaci. Podporu realizujeme různými způsoby, a to s ohledem na životní situaci, které zaměstnanec musí čelit, např. flexibilní úpravou pracovní doby, snížením pracovního úvazku, finanční podporou anebo neplaceným volnem.
Vzdělávání a rozvoj
Vzdělávání zaměstnanců Komerční banky i Skupiny KB věnujeme velkou pozornost, proto jim nabízíme širokou nabídku rozvojových aktivit a programů.
Specificky cílíme na zaměstnance v přímém kontaktu s klienty a rozvíjíme jejich prodejní, ale i digitální dovednosti. Důležitá je pro nás adaptace nových zaměstnanců a rozvoj zaměstnanců s vysokým potenciálem, pro které organizujeme řadu programů na podporu jejich talentu. Dovednosti zaměstnanců rozvíjíme i v mezinárodním prostředí ve spolupráci s mateřskou společností Société Générale.
Vzdělávací nabídka je pestrá, studovat lze jak na prezenčních školeních či webinářích, tak kdykoliv a odkudkoliv prostřednictvím online forem.
Velmi důležitá je pro nás podpora rozvoje znalostí a dovedností zaměstnanců formou on-the-job aktivit a také sdílení know-how napříč organizací. Pro sdílení zařazujeme nové formáty, jako jsou sdílecí skupiny, peer-to-peer learning, market places atp. Zaměstnanci využívají také nabídku mentoringu, nově jsou jim k dispozici naši vlastní interní koučové.
Nabídku i poptávku vzdělávacích aktivit sdružujeme pod hlavičkou tzv. EDU portálu. V katalogu EDU portálu najdou zaměstnanci školení zaměřená na technologické a digitální kompetence, agilitu, rozvoj prodejních dovedností či soft skills. Nechybí zde samozřejmě ani povinná a regulatorní školení.
Odměňování a benefity
Komerční banka ve své politice odměňování zohledňuje také rizika udržitelnosti. Strategie odměňování KB podporuje udržitelný růst a zvyšuje hodnotu banky v očích zaměstnanců, akcionářů a klientů prostřednictvím zdravé a obchodně citlivé politiky odměňování. Cíle udržitelnosti (měřené prostřednictvím OKR) jsme začlenili do motivačního systému top managementu a zodpovědných zaměstnanců.
Odměňování se u nás opírá o čtyři principy. Princip interní spravedlnosti, který zajišťuje, aby za stejnou práci a stejný výkon za stejných transparentních okolností byla stejná odměna. Princip externí konkurenceschopnosti je zajišťován s využitím pravidelných průzkumů trhu. Princip zohlednění rizik zaručuje, že odměňování zůstává v souladu se zdravým a efektivním řízením rizik. A princip individuálního přínosu, jenž zohledňuje individuální příspěvek či potenciál a který provází bonus za plnění cílů a výkonnost.
Rovné odměňování je základním pilířem strategie diverzity v KB. Naším cílem je nulový rozdíl v odměňování mužů a žen v roce 2025, kterého chceme dosáhnout napříč zaměstnaneckými skupinami. U manažerské populace k nulové hodnotě cílíme ze stávajících 4,9 % a u zaměstnanců z hodnoty 4,1 %.
Chceme být odpovědným zaměstnavatelem a podporovat sounáležitost se Skupinou Komerční banky, a proto dáváme zaměstnancům možnost výběru zvýhodněných produktů a služeb ze široké nabídky zaměstnaneckých benefitů a výhod.
Podporujeme talenty a vysoké školství
Dlouhodobě vyhledáváme mladé talenty a spolupracujeme s vysokými školami, ať formou sponzorských darů, nebo v podobě odborného a expertního poradenství. Nejaktivněji spolupracujeme s Vysokou školou ekonomickou v Praze, Masarykovou univerzitou v Brně, Českým vysokým učením technickým v Praze, Univerzitou Palackého v Olomouci a Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně.
Se studenty vysokých škol se také pravidelně setkáváme na veletrzích pracovních příležitostí, dnech otevřených dveří, workshopech anebo speciálních akcích věnovaných konkrétním ekonomickým tématům.
Na centrále i v pobočkové síti Komerční banky získávají každoročně praxi desítky stážistů z vysokých i středních škol.
Pravidelně se umísťujeme na nejvyšších příčkách v soutěži TOP zaměstnavatel roku, v rámci které studenti a absolventi hlasují o nejžádanějším zaměstnavateli, a daří se nám držet prvenství v kategorii Bankovnictví a investice.
Vytvořili jsme také sérii podcastů Digitální banka budoucnosti, ve kterých experti z řad našich zaměstnanců představují veřejnosti novinky z oblasti bankovních produktů, služeb a technologií.
Zjišťování spokojenosti
Aktivně se zajímáme o spokojenost našich zaměstnanců. Každý rok průběžně realizujeme zaměstnanecké průzkumy a prostřednictvím online dotazníku dáváme zaměstnancům příležitost vyjádřit své názory a zapojit se do aktuálního dění a směřování KB.
Novinkou je v této oblasti je KuBa, inteligentní chatbot, který pomáhá nováčkům při seznamování s novým prostředím a také se zajímá o jejich spokojenost v rámci integračního procesu.
Díky cookies pro vás bude prohlížení stránek příjemnější a jednodušší. Ke zpracování některých z nich potřebujeme váš souhlas, který dáte kliknutím na „Přijmout vše“. Pokud volitelné cookies povolit nechcete, klikněte na „Odmítnout vše”. Cookies můžete také odsouhlasit jednotlivě. Kliknutím na „Přijmout vše“ také souhlasíte s použitím cookies a sdílením údajů pro zobrazení personalizované i nepersonalizované reklamy na jiných webech a sociálních sítích.