Musím mít jako podnikatel datovou schránku?
Povinnost mít datovou schránku vychází z § 101 zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.
Datová schránka je elektronický nástroj pro komunikaci se státními orgány a dalšími podnikateli. Jejím prostřednictvím můžete komunikovat s jakýmkoli úřadem, například okresní správou sociálního zabezpečení, zdravotními pojišťovnami nebo finančním úřadem.
Datová schránka slouží k zasílání a přijímání oficiálních dokumentů, oznámení, rozhodnutí a dalších právně významných zpráv.
Díky datové schránce zařídíte vše online, na úřad chodit nemusíte.
Datovou schránku si můžete založit několika způsoby.
- Online na portálu Moje datová schránka
- Osobně přes pobočky Czech POINT umístěných například na pobočkách České pošty
- Osobně na podatelně Digitální a informační agentury (DIA)
Zřízení datové schránky je zcela zdarma.
Jakmile si datovou schránku založíte, úřady s vámi budou komunikovat výhradně jejím prostřednictvím. Zaslané zprávy si budete vyzvedávat kdykoli ve svém počítači na adrese datových schránek.
V rámci služby Firma pro vás vám pomůžeme se založením s. r. o. online. Získáte firmu během několika dní, podnikatelský účet zdarma na 3 roky a zaplatíte pouze zákonem stanovené poplatky. Neplatíte nic navíc. V rámci této služby získáte i datovou schránku.