- Vše o KB
- Tiskové zprávy
- Komerční banka přináší novou generaci otevřeného bankovnictví bez hranic
Komerční banka přináší novou generaci otevřeného bankovnictví bez hranic
První API portál KB spuštěný před více než rokem přinesl partnerům jedinečnou možnost využívat a být spolutvůrci API služeb KB. Vývojářům a tvůrcům inovativních služeb jsme zpřístupnili stabilní prostředí pro otestování a vyladění jejich aplikací, které využívají možnosti našich API služeb. Portál otevírá i snadný přístup k API službám napříč celou skupinou Société Générale. Absolutním prvenstvím v rámci celé skupiny SG se stal i novátorský přístup KB k API službám – novým a inovativním produktům vytvářejících významný obchodní potenciál propojených partnerů. Rozhodně nejsou jen pouhou technologií.
Týmy KB spoluvytvářely portál pro novou generaci Otevřeného bankovnictví bez hranic přímo s jeho budoucími uživateli pomocí kombinací agilních přístupů a metody „Design Thinking“. Nejprve proběhly hloubkové rozhovory s vývojáři a lidmi z byznysu, od kterých jsme zjišťovali, jaké očekávání od portálu mají a jak můžeme současný stav posunout. Na těchto základech jsme začali stavět prototypy a opakovaně je s uživateli testovali z pohledu obsahu, srozumitelnosti a použitelnosti. Tyto kroky potvrdily, jak chtějí různé skupiny uživatelů s portálem pracovat a co je ještě nutné upravit nebo změnit.
Nyní je již portál veřejně k dispozici a může plnit svou misi.
„I nadále budeme aktivně podporovat růst digitálního ekosystému Otevřeného bankovnictví KB a inspirovat partnery i ostatní banky v otevřenosti, spolupráci a inovacích pro naše klienty. Aktivně nasloucháme hlasu našich klientů a spoluvytváříme s nimi i naše inovativní digitální služby, budeme rádi i za vaší zpětnou vazbu, například na adrese api@kb.cz.“
Zásadní novinkou je partnerská část ‘Vaše služba v KB‘ představující otevřenou digitální bankovní platformu KB zejména partnerům z oblasti fintechu a start-upů. Ukazuje snadnou cestu k tomu, jak se stát FinTech partnerem Komerční banky, konkrétní přínosy, postup propojení i testování. Naší cestou k dokonalému zážitku klienta je agilní neustálé zlepšování i v této oblasti. Zástupci některých zapojených FinTechů se podílí o své zkušenosti se spoluprací s KB. Je možné si i prohlédnout konkrétní příklady jejich služeb v ekosystému KB. Klienti a partneři KB se do budoucna mohou těšit na FinTech blog, Bankovní identitu a samozřejmě na připravované horké novinky v oblasti KB API, služeb inovativních partnerů a KB Multibankingu. Kromě toho stále pracujeme na dalším kontinuálním vylepšování portálu.
Internetové a mobilní bankovnictví je tak stále častěji bezpečnou bránou klientům i do jiných než čistě finančních služeb.
Veškeré informace o Otevřeném bankovnictví KB a API naleznete na www.kb.cz/openbanking.
Pavel Zúbek
Komunikace KB
+420 725 420 107
pavel_zubek@kb.cz