Vládu v Komerční bance přebírá mobilní telefon

Od druhého říjnového týdne ovládá svůj účet přes mobilní telefon již 900 tisíc klientů Komerční banky. Počet uživatelů mobilního bankovnictví tím meziročně stoupnul o 10 % na 56 %. Měsíčně registruje Komerční banka necelých 12 milionů přihlášení do aplikací KB Mobilní banky a KB Mobilní banky Business. Z hlediska operačního systému převládají se třemi pětinami uživatelé mobilů s Androidem, na iOS připadá 40 %.
13. 10. 2020 12:00

„Pokud bude lineární růst nových uživatelů mobilního bankovnictví pokračovat stejným tempem, v prvním čtvrtletí příštího roku dosáhneme magického milionu. Obliba této služby roste s tím, jak našim klientům přinášíme stále nové vymoženosti moderní doby. Už nestačí, že lze mobilními zařízeními ovládat bankovní účet nebo platit u obchodníků. Nedávno jsme představili možnost, jak lze prostřednictvím KB Klíče pohodlně a bezpečně podepisovat smlouvy. S rozvojem bankovní identity (Bank ID) obliba využívání mobilních telefonu dále poroste.“

David Barczi, manažer Digitálních kanálů Komerční banky

Aplikaci Mobilní banka od Komerční banky lze nainstalovat nejenom na mobilní telefony s operačními systémy iOS a Android, ale i ale i na tablety, chytré hodinky (Apple Watch i Android Wear) nebo počítači od Apple (MacBook, iMac a Mac).

Zajímavostí je, že 10 až 15 procent uživatelů provede měsíčně více než 1000 přihlášení do aplikace mobilního bankovnictví. Stále oblíbenější je i využívání biometriky. Tento způsob, tedy otisk prstu nebo scan obličeje, dominuje (60 %), a to jak při přihlašování, tak při potvrzování plateb. Prostřednictvím mobilního telefonu využívají klienti stále častěji i další služby. Například v červenci požádalo 1450 uživatelů o úvěr v objemu 150 milionů Kč, nebo 293 klientů chtělo vystavit kreditní a 309 debetní kartu.

Kromě důrazu na bezpečnost a inovativnost se Komerční banka zaměřuje rovněž na to, aby bylo ovládání mobilního bankovnictví jednoduché, rychle a intuitivní. Proto také na jeho vylepšování spolupracuje přímo s  klienty. V letošním roce byla aplikace Mobilní banka od několika externích společností vyhlášena jako nejlepší mobilní bankovnictví v ČR.


Pavel Zúbek
Komunikace KB
+420 725 420 107
pavel_zubek@kb.cz