- Vše o KB
- Tiskové zprávy
- Připojištění zpoždění zavazadel i letu se vyplatí, stojí od 5 Kč na den
Připojištění zpoždění zavazadel i letu se vyplatí, stojí od 5 Kč na den
„Situace na pražském letišti je spíše výjimečná, ztrátě nebo zpoždění zavazadel při cestě na dovolenou ale nelze nikdy stoprocentně předejít. Už to, že někde v Řecku čekáte dva dny na své osobní věci, cestování hodně znepříjemní. Připojistit si zpoždění zavazadel k cestovku se v takových případech vyplatí. Pokryjeme náklady na nákup toaletních potřeb, oblečení a dalších nezbytných věcí až do výše 10 tisíc korun na osobu.“
V každém případě je však potřeba svůj nárok prokázat. Proto je dobré si v případě zpoždění zavazadel uschovat účtenky za nakoupené věci v cílové destinaci. Rozhodně také budete potřebovat potvrzení o nahlášení zpoždění na letišti, což je dobré udělat hned, jakmile zjistíte, že vám zavazadlo nedorazilo. Pojišťovně pak událost nahlásíte prostřednictvím on-line formuláře na webu.
Cena za připojištění tzv. letecké asistence, která kromě zpoždění a zrušení letu kryje právě i zpoždění zavazadel, se v KB Pojišťovně pohybuje už od 5 Kč na osobu a den. V případě zpoždění zavazadla delšího než 6 hodin v cílové destinaci má klient nárok na úhradu výdajů za občerstvení a nákup toaletních potřeb a nezbytného oblečení, které potřebuje do doby, než mu bude jeho zavazadlo doručeno, a to až do výše 10 000 Kč. „Je nutné upozornit cestovatele, že připojištění zpoždění zavazadel se týká cílové destinace. Pokud dojde k jejich zpoždění během návratu do České republiky, veškeré náhrady musí klient žádat u dopravce. Pojištění se na tyto případy už bohužel nevztahuje,“ doplňuje Gabriela Trojanová.
- Naučte se kufry k odbavení ještě před jejich uzavřením vyfotit – jejich obsah i vnější podobu.
- Dorazte na letiště s předstihem a nenechávejte check-in na poslední chvíli. Člověk pod tlakem snadno udělá chybu a zaměstnanec na přepážce je také jen člověk, který se může překliknout, nebo štítek nedostatečně přilepit.
- Zavazadlový lístek (malý útržek, který vám na check-inu obvykle přilepí k palubnímu lístku) pečlivě uschovejte. Právě ten po vás budou chtít při jakékoli reklamaci.
- Opatřete kufry vlastním štítkem. Na něj uveďte adresu v cílové destinaci. Případně i telefon na vás. A odstraňte z nich letištní štítky z předchozích letů.
- Opatřete zavazadla jakýmkoli prvkem, který je odliší. Postačí i výrazná barevná stuha na uchu, reflexní páska, nálepka nebo nášivka.
Zvláště na cestu, během níž vás čekají přestupy, se zabalte tak, abyste v případě zpoždění kufru nic nezbytného nepostrádali. Do příručního zavazadla, které si vezmete na palubu, přibalte léky, základní kosmetiku (pozor na limity u objemů tekutin a gelů), veškeré doklady, vouchery, jízdenky, nabíječku na mobilní telefon a zařízení obsahující lithiové baterie. U sebe si nechte také klíče od bytu nebo auta.
Připojištění letecké asistence se vyplatí i v případě zrušení či zpoždění odletu nebo příletu. Klient má díky tomu nárok na odškodnění 500 Kč/hod za čtvrtou a každou další hodinu od plánovaného odletu/příletu až do maximální výše 5 000 Kč. V tomto případě to platí jak pro cestu na dovolenou, tak pro cestu domů.
Zvlášť se dá pojistit odcizení, poškození a ztráta zavazadel, a to na částku 20 nebo 50 tisíc korun. Pro prokázání nároku v případě pojistné události doporučujeme si zavazadla a jejich obsah před odletem vyfotit.
KB Pojišťovna je obchodní značka, kterou Komerční pojišťovna, a.s., (poskytovatel produktu) používá k marketingové komunikaci.
Alena Čurgaliová
+420 602 658 938
curgaliova@komercpoj.cz