• Vše o KB
  • Tiskové zprávy
  • Komerční banka spouští inovativní kampaň na podporu kyberbezpečnosti a prevence proti rizikům finančních podvodů

Komerční banka spouští inovativní kampaň na podporu kyberbezpečnosti a prevence proti rizikům finančních podvodů

Komerční banka (KB) spouští novou celoroční marketingovou kampaň, která se zaměřuje na ochranu financí klientů a posilování kontroly nad finančními riziky díky modernímu digitálnímu bankovnictví a aplikaci KB+. Kampaň staví na inovativním vizuálním konceptu „příšer“ symbolizujících digitální a další hrozby ztělesňující nejčastější podvody a rizika v oblasti bankovnictví a osobních financí. KB koncept na podporu finanční bezpečnosti připravila ve spolupráci s kreativní agenturou VCCP a dále s agenturami Dentsu, Svengali a Image Nation.
11. 3. 2025 13:00

„Kybernetické hrozby se neustále vyvíjí a útočníci využívají stále sofistikovanější metody. V Komerční bance proto přistupujeme k bezpečnosti inovativně a nejenže chráníme finance našich klientů pomocí špičkových technologií, také vzděláváme a motivujeme klienty k aktivní obraně. Tato kampaň spojuje edukaci, kreativu a technologie, abychom klientům nabídli bezpečné a pohodlné digitální bankovnictví. Naším cílem není jen reagovat na hrozby, ale předcházet jim a nastavovat tak nové standardy v ochraně financí.“

Hana Kovářová, výkonná ředitelka pro strategii značky a komunikaci Skupiny Komerční banky

„Bezpečnostní hrozby jsou pro většinu lidí často těžko představitelné, hledali jsme tedy kreativní řešení, které je lidem přiblíží. Proto jsme jednotlivé hrozby doslova zhmotnili formou příšerek a v komunikaci je zobrazujeme v konkrétních životních situacích, s kterými se lidé dokážou ztotožnit, a tak si i uvědomit s nimi spojená rizika,” okomentovala vznik komunikačního konceptu Martina Satre, Account Director agentury VCCP.

Kreativní koncept kampaně: příšery symbolizující kyberpodvody

Vizuálním prvkem kampaně jsou mimo jiné „příšery“, které symbolizují různé formy kybernetických a dalších finančních hrozeb – podvodné telefonáty, phishing, podvody na internetu či neoprávněný přístup k účtům. Každá příšera představuje konkrétní hrozbu a ukazuje, jak ji mohou klienti s pomocí digitálního bankovnictví KB+ snadno eliminovat.

Prvním televizním spotem je reklama na službu „Ověření bankéře“, která klientům umožňuje okamžité ověření zaměstnance Komerční banky při telefonickém hovoru prostřednictvím aplikace KB+. To je klíčový prvek pro ochranu klientů před podvodníky vydávajícími se za zaměstnance banky.

Další příšery pak budou reprezentovat ostatní rizika, se kterými se mohou klienti setkat. Mezi ně patří například podezřelé či podvodné transakce, nevýhodné spotřebitelské úvěry či zneužití platebních karet.

Média a celoroční nasazení kampaně

Kampaň poběží po celý rok 2025 napříč různými komunikačními kanály – televizními spoty, digitální reklamou, sociálními médii, outdoorovou reklamou a na pobočkách banky. Bylo natočeno šest televizních spotů (každý o délce 20 vteřin) a stejný počet online videí, které budou postupně zveřejňovány s rozestupem 1–2 týdnů. Každé z nich se zaměří na konkrétní benefit, který KB+ poskytuje pro ochranu financí klientů.

Reklamní spoty režíroval tým Wolfberg s produkcí Bistro Films. Fotografické materiály vytvořil Adam Bartas.

Unikátní vizuální a technologický přístup s využitím technologie motion capture

Vzhled příšer navrhl Přemek Ponáhlý ve spolupráci s kreativní agenturou VCCP. Následně byly ve spolupráci se studiem ALIEN vymodelovány ve 3D a pomocí technologie motion capture oživeny v televizních spotech a online videích. Příšery se také objevují ve statických vizuálech, kde symbolicky utíkají před portálem, který symbolizuje ochranný štít KB.

Mediální pokrytí a plán kampaně

Komunikační kanály: TV, outdoor, digitální média, web, pobočky, sociální sítě;
Trvání kampaně: Hlavní část kampaně poběží od 3. března do konce roku 2025;
Agentury: Kreativní koncept zajistila agentura VCCP, produkci spotů realizovala společnost Bistro films, vizuální efekty a animace dodalo studio ALIEN, mediální plánování a nákup reklamy zajišťuje Dentsu. PR podporu agentura Svengali a kampaň na sociálních sítích Image Nation.

Akviziční bonus 3000 Kč pro nové klienty

Kampaň není pouze o ochraně financí, ale také o dlouhodobé motivaci nových klientů k přechodu na moderní digitální bankovnictví KB+. Jako součást kampaně nabízí Komerční banka akviziční bonus až 3000 Kč pro nové klienty, kteří si založí účet v aplikaci KB+ a splní podmínky aktivního používání po dobu tří měsíců.

Kampaňový banner