Vyhlašujeme grantovou výzvu Doprovázení
Výzva reaguje na výsledky výzkumu „Potřeby dětí při odchodu z dětského domova“. Najdete je zde.
Cíl
Doprovázení mladých lidí z dětských domovů při jejich odchodu (soustavná a dlouhodobá práce s konkrétními jedinci)
Cílová skupina
Děti rok před odchodem z dětského domova a rok po odchodu
Příklady dobré praxe
Terénní kontaktní práce (v prostředí dětského domova, popřípadě jinde v bezprostřední návaznosti na cíle projektu – např. ve fázi po opuštění dětského domova) zaměřená na následující 3 problémy cílové kategorie:
- Rozvoj samostatnosti a soběstačnosti - (reakce na klíčové zjištění „Vztahy“ průzkumu)
- Předávání praktických informací – bydlení, finanční gramotnost, orientace v institucích, prevence kriminality atp. (reakce na klíčové zjištění „Nedostatek informací“ výzkumu)
- Osobní a profesní růst – seznámení s možností dalšího vzdělávání, práce se schopnostmi dovednostmi, jimiž dítě disponuje a jejich další rozvoj a uplatnění, nastínění možností, jež se danému dítěti nabízí, cílevědomá motivace a rozvoj odpovědnosti (reakce na klíčově zjištění „Nedostatky v systému“ průzkumu).
Oprávněné organizace
O příspěvek mohou požádat pouze nestátní neziskové organizace registrované v ČR.
Výše nadačního příspěvku
V pilotním ročnímu je v této výzvě alokováno celkem 500 000 Kč. Minimální výše požadavku je stanovena na 200 000 Kč. Požadavek však může zahrnovat celou alokovanou částku. Není tedy vyloučena podpora jen jedné žádosti v maximální možné míře.
Uznatelné náklady
Součástí rozpočtu mohou být osobní náklady odborných pracovníků
Délka projektu
12 měsíců
Začátek projektu
(nejdříve) od 1. 1. 2016
Náležitosti žádosti
Žadatel uvede, jakým způsobem je připraven uvedené problémy cílové kategorie řešit, doloží svůj záměr předpokládaným rozpočtem a uvede, v jakém dětském domově bude práce probíhat. Písemně deklarovanou předběžnou spolupráci s vedením dětského domova, bude nutné doložit nejpozději v den konání druhého kola výběrového řízení.
Dopad
Součástí žádosti (body Formuláře „7. AKTIVITY PROJEKTU“ a „8. OČEKÁVANÉ VÝSTUPY Z PROJEKTU“) bude rovněž kvantifikovatelný dopad na cílovou skupinu, tj. kolik dětí a dětských domovů bude projekt v rámci rozpočtu schopen pokrýt.
Součástí žádosti bude rovněž stručná charakteristika předpokládané metodiky práce, tj. jakým způsobem bude probíhat setkávání odborného pracovníka s každým jedním konkrétním dítětem. Součástí metodiky bude:
- Intenzita setkávání
- Způsob práce s dítětem (navázání vztahu, přístup k dítěti atp.)
- Témata, jimž se bude pracovník věnovat
- Zda půjde o individuální doprovázení, či zda bude pracovník pracovat se skupinkou dětí najednou
- Předpokládaný harmonogram (zahrnující stručné osnovy, popřípadě další související aktivity – exkurze, praktický nácvik atp.)
Harmonogram výběrového řízení
Výběrové řízení bude probíhat ve dvou kolech. V první kole správní rada nadace vybere ty projekty, které jsou způsobilé, a vybrané účastníky pozve do druhého kola. Druhé kolo bude probíhat formou osobního setkání, při kterém žadatel bude moci svůj projekt představit správní radě. Žádost musí být zaslána na e-mail nadace_jistota@kb.cz nejpozději do 30. 9. 2015. Výsledky prvního kola budou oznámeny nejpozději 31. 10. 2015. Druhé kolo proběhne v pátek 13. 11. 2015.
Konzultace možné zde.