Přímý přístup k účtu

PILOT

Stahujte jednoduše a bezpečně transakční historii a zůstatky na vašich účtech
Demo verze

Co to dělá?

Služba Přímý přístup k účtu (ADAA) poskytuje bezpečný přístup k informacím:

  • Transakční historii účtů klienta, ke kterým má přístup (i jako zmocněná osoba)
  • Karetním transakcím, včetně kreditních karet
  • Zůstatkům na bankovních účtech
  • Okamžité notifikace o pohybech na účtu na API

Informace k transakční historii jsou poskytovány k běžným účtům klienta Komerční banky.

Informace k zůstatkům jsou poskytovány v následujícím detailu:

  • Účetní zůstatek 
  • Disponibilní zůstatek (včetně karetních blokací) 

Podmínky používání

Předpokladem pro využívání produktu Přímý přístup k účtu (ADAA) je nutné mít vystavený certifikát, který je pro Komerční Banku důvěryhodný. O certifikáty je nutné zažádat u:


Podporujeme jeden z níže uvedených typů certifikátů:

  • Zaměstnanecký kvalifikovaný certifikát
  • Firemní Kvalifikovaný certifikát

Služba Přímý přístup k účtu (ADAA) vyžaduje certifikát, který musí obsahovat Název organizace a IČO. Při žádosti o certifikát je potřeba tuto skutečnost klientem explicitně uvést.

Podmínkou pro využívání služby je vlastnictví alespoň jednoho z kanálů Přímého bankovnictví KB (MojeBanka, MojeBanka Business nebo Profibanka) a aktivní některou z autentizačních metod, například KB Klíč.

Při práci doporučujeme dodržovat pravidla obezřetného přístupu k bezpečnosti dat a systémů, naše doporučení najdete na stránkách Pravidla obezřetného přístupu

Příklady

Transakce okamžitě
Eshopy, klubové spolky, sdružení, kde se platí členské příspěvky, ti všichni potřebují aktivně a pracovat s platbami. Ideálně hned po připsání platby na účet. Služba Přímý přístup k účtu (ADAA) umožní v reálném čase získávat informace o platbách, které následné klienti použijí ve svých procesech, ať je expedice zboží u e-shopů, párování faktur u účetních společností. 

Řízení finančních toků
Informace o zůstatcích klienti využívat pro aktivní řízení finančních toků. Je možné hlídat zůstatky na jednotlivých účtech a pak následně podle výsledků mohou inicializovat další akce.
Například upozornění, že zůstatek na běžném účtu klesl pod určitou úroveň. 

Cena

Služba je poskytována klientům KB v rámci obchodní nabídky Přímého bankovnictví KB po dobu pilotního provozu bez poplatku.

Jak služba funguje

  1. Klient se přihlásí do aplikace, která již má implementovanou podporu služby Přímý přístup k účtu (ADAA). V této aplikaci bude klient s daty i následně pracovat. 
  2. Klient v aplikaci musí udělit souhlas aplikaci a ke stahováním dat. Souhlas je udělován pomocí některé z dostupných bankovních autentizačních metod:
           a. Bezpečnostní heslo
           b. Osobní certifikát v souboru
           c. Osobní certifikát na čipové kartě
           d. KB Klíč
  3. Souhlas se uděluje na dobu určitou. Maximální doba je 12 měsíců.
  4. Po udělení souhlasu je aplikace třetí strany  připravena na stahování dat a práci s transakční historií.

Pořiďte si tuto službu v balíčku

Účetní systémy

Účetní systémy

Napojte si API na účetní a jiné systémy

Více informací
Kontaktujte nás

Kontaktujte nás

Potřebujete radu nebo jste nenašli, co jste hledali? Obraťte se na nás!
Tým KB OpenBanking

api@kb.cz​

Přehled všech služeb API

Podívejte se, jaké další služby API můžete využít

Přejít na přehled