- Vše o KB
- Tiskové zprávy
- Na české hokejistky jsme hrdí, říká průzkum KB. Dubnové mistrovství světa žen si nenechá ujít 60 % Čechů
Na české hokejistky jsme hrdí, říká průzkum KB. Dubnové mistrovství světa žen si nenechá ujít 60 % Čechů
Českou republiku čeká v dubnu letošního roku velká sportovní událost. Desítka národních týmů totiž prověří své síly v rámci Mistrovství světa v ženském ledním hokeji v Českých Budějovicích. Do boje o medaile vstoupí i národní tým České republiky, jehož je Komerční banka oficiálním partnerem.
„Jako banka českého hokeje věříme, že sport má moc měnit životy. Už třetím rokem proto podporujeme ženský národní tým na jeho cestě za úspěchy navzdory všem překážkám, které před něj svět klade. Účast na mistrovství světa, jež se navíc poprvé odehrává v České republice, vidíme jako důkaz toho, že cílevědomost, fair play a vytrvalá píle vás spolu s podporou vašeho okolí dokáže dostat až na samý vrchol.“
K příležitostí nadcházejícího šampionátu se Komerční banka zeptala Čechů na jejich postoj k ženskému lednímu hokeji. Výsledky jasně prokázaly, že má sport u českých fanoušků své místo jisté. Více než tři čtvrtiny z nás jeho rostoucí popularitu vnímají, 35 % si rádo přečte důležité aktuality a 11 % se považuje za aktivní fanoušky. Šance, že vedle vás sedí jeden ze skalních podporovatelů ženského ledního hokeje, je pak zhruba 3x větší v případě pánů.
A co na českých hokejistkách obdivujeme? V první řadě je to odhodlání prosadit se ve sportu, který je tradičně vnímán jako mužský, což respektuje 46 % respondentů. Sportovkyně jsou pro nás také symboly týmového ducha (44 %), pevné vůle (40 %) a zápalu pro sport (38 %).
O tom, že si stejné uznání a odměnu za své úspěchy zaslouží čeští hokejisté i hokejistky, je přesvědčeno 51 % Čechů. Spravedlivější jsou v tomto ohledu ženy, které rovný přístup k oceňování sportovních výkonů aplikují v 57 % případů, zatímco u mužů je stejného názoru pouze 44 %. S opačnou deklaraci, a to že mužský hokej je zkrátka populárnější a atraktivnější, se ztotožňuje pouze 6 % žen a 12 % mužů.
Průzkum dále ukázal, že ačkoli jsou ženy k oslavě úspěchů českých sportovkyň nakloněnější, u televize jim budou fandit spíše pánové. Medailové zápasy v rámci MS 2025 si totiž v případě postupu národního týmu naladí 35 % mužů, ale jen 22 % žen. Alespoň jeden zápas nebo sportovní zpravodajství si pak nenechá ujít další třetina Čechů bez ohledu na pohlaví.
V otázce, jaké bariéry brání větší popularitě ženského hokeje, mají Češi poměrně jasný názor. Prstem nejčastěji ukazují na nedostatek mediální pozornosti (46 %), stereotypní vnímání hokeje jako „mužského“ sportu (36 %) a nedostatek financí a podpory (31 %). Roli podle nich hraje ale třeba i slabá propagace úspěchů národního týmu (24 %) nebo omezené příležitosti pro dívky, které se chtějí hokeji věnovat (20 %)
„Kromě finanční podpory se zaměřujeme také na zvyšování povědomí o ženském hokeji a na inspirování mladých talentů. Chceme totiž, aby se mladé dívky nebály snít a věděly, že za nimi stojí nejen jejich rodiče a fanoušci, ale i velká banka, které je podpoří, ať se zrovna vyhrává nebo ne. V tom se totiž podle nás skrývá skutečné partnerství, a to jak na ledě, tak ve světě financí,“ doplňuje Hana Kovářová.
Právě podpora ze strany velkých firem hraje podle respondentů zásadní roli v rozvoji a růstu popularity ženského ledního hokeje. Celých 43 % dotazovaných je přesvědčeno, že angažovanost ze strany soukromého sektoru výrazně pomáhá propagaci tohoto sportu. Dalších 33 % s nimi pak souhlasí – rádi by však ve větší míře pomohli i mládežnickým kategoriím.
Komerční banka se dlouhodobě angažuje v podpoře českého hokeje ve všech jeho podobách. Je nejen hrdým hlavním partnerem extraligy ledního hokeje, ale i národního hokejového týmu mužů, který na Mistrovství světa loni vybojoval cenné zlato.
Banka nezapomíná ani na mladé talenty. Podporuje totiž i národní týmy U18 a U20, které ve svých řadách schraňují budoucí hvězdy. Od roku 2023 je také partnerem české para hokejové ligy a národního týmu para hokejistů, který se nyní připravuje na nadcházejícího paralympijské hry. České stadiony pak loni rozvířila virální spoluprací s králem fandění Cameronem Hughesem.
Šárka Nevoralová
+420 734 236 325
sarka_nevoralova@kb.cz
Michal Teubner
+420 606 653 219
michal_teubner@kb.cz
Tomáš Zavoral
+420 731 493 296
tomas_zavoral@kb.cz